
Postup pro úspěšné zvládnutí GDPR
1. Inicializace
Proces začneme inicializační schůzkou, díky které pochopíme cíle organizace, strategii, projednáme návrh organizace projektu, definujeme projektový tým a naplánujeme další fáze projektu.
V této fázi analýzy realizujeme následující aktivity:
úvodní GDPR prezentaci/školení
pochopení strategických cílů a specifik zákazníka
plán projektu vytvořený společně s vámi
Výstup: Plán projektu


2. Mapování agend
Zanalyzujeme současný stav, kde všude se ve vaší společnosti nachází osobní údaje (tedy veškeré informace o identifikované nebo identifikovatelné fyzické osobě). Toto se týká dat zaměstnanců, dodavatelů, občanů, zákazníků, potenciálních zákazníků atd.
Výstup: Seznam agend (oblastí, kde se osobní data zpracovávají) – jedna z povinností dle Nařízení o ochraně osobních údajů
3. Současná technická & organizační
opatření
Zhodnotíme současný stav opatření pro ochranu dat a zjistíme aktuální stav organizačních a technických opatření ve vaší společnosti. Zaměříme se mimo jiné na aplikace, které ve společnosti používáte s ohledem na pochopení bezpečnosti. Identifikujeme tok osobních údajů ve společnosti.
Výstup: Matice rizik – identifikovaná rizika


4. Společné hodnocení rizik
Na základě analýzy současného stavu sestavíme seznam rizik a identifikujeme klíčová s ohledem na GDPR. Pro analýzu vycházíme z FMEA metodiky.
Výstup: Matice rizik – prioritizovaná rizika
5. Identifikace opatření
Definujeme aktivity vedoucí k eliminaci největších rizik společnosti pro zajištění souladu s GDPR nařízením, včetně dopadu na investice, pracnosti a závažnosti.
Výstup: Matice rizik – návrh eliminačních opatření


6. Závěrečná zpráva
Shrneme předchozí aktivity, postupy, návrhy a řešení.
Výstup: Seznam agend a jejich účelů, seznam rizik včetně nápravných opatření pro hlavní rizika a priority pro další postup.
Součinnost zákazníka
Určíte hlavního koordinátora projektu / projektového manažera, který bude koordinovat naše společné aktivity
Zajistíte aktivní účast všech kompetentních osob na školení a následných schůzkách pro efektivní plnění projektu
Připravíte seznam oblastí, ve kterých se zpracovávají osobní údaje – AGEND (s naší spodporou)
Připravíte schéma IT prostředí a vyjmenujete systémy, ve kterých se osobní údaje zpracovávají